شب آفتابی
علمی / فرهنگی / هنری
درباره وبلاگ


این وبلاگ سعی بر این دارد تا محیطی علمی فرهنگی و اجتماعی برای افراد از همه قشر و از هر رده فراهم سازد . به امید اینکه مورد پسندتان واقع شود.
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 6 / 6 / 1390برچسب:, :: 1:22 ::  نويسنده : MOHAMMAD

 تیمی از مهندسان انگلیسی در حال کار برای ساخت سریع‌ترین خودروی جهان با نام بلادهاوند هستند. این ماشین قرار است با سرعت 1600 کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و رکورد سرعت زمینی را تا سال‌ها در اختیار کشور انگلستان قرار دهد.
 

بلادهاوند، خودرویی با 1600 کیلومتر بر ساعت سرعت
 

موتور هیبرید فالکون (Falcon) این خودرو بزرگ‌ترین راکتی است که در طول 20 سال گذشته در انگلستان روشن شده و نیروی پیشرانی معادل با 122کیلو نیوتن خواهد داشت. البته این موتور، تنها واحد قدرت در خودروی بلادهاوند نخواهد بود، بلکه یک موتور جت هواپیمای جنگی و یک دستگاه موتور خودروی فرمول 1 هم قرار است روی بلادهاوند آزمایش شود. طراحان این خودرو به سختی کار می‌کنند تا رکورد سرعت زمینی را در سال آینده بشکنند.

به گزارش بیبیسی تیمی که در حال کار بر روی این پروژه است اعتقاد دارد با به کارگیری این واحدهای قدرت روی این خودرو، به طور حتما رکورد سرعت زمینی تا چندین سال بعد متعلق به کشور انگلستان خواهد بود.

ریچارد نابل مدیر پروژه بلادهاوند در این باره گفت:« ما در حال ساخت یک خودروی کامل هستیم. در حقیقت ما به جایی می‌رویم که تا به حال هیچ کس نرفته است.»

سه شنبه 6 / 6 / 1390برچسب:, :: 1:1 ::  نويسنده : MOHAMMAD

بوگاتی ویرون سوپراسپرت با موتور چهارتوربویی W16 و حد نهایی سرعت 431 کیلومتر برساعت، سریع‌ترین خودروی تولید شده در جهان است. تعداد محدودی از این اتومبیل 2.58میلیارد تومانی سال 2011 وارد بازار خواهد شد.
 

محبوبه عمیدی: «اگر فکر می‌کنید اندکی تغییر در بوگاتی ویرون، آنرا به این سوپراسپرت بی‌نظیر تبدیل کرده، سخت در اشتباه هستید». این را جنز شولنبرگ، مدیر مهندسی بوگاتی می‌گوید و اضافه می‌کند: «همه چیز شبیه دومینو است. برای قدرت بیشتر به سیستم خنک‌کننده قوی‌تری نیاز دارید و برای سردشدن موتور باید جریان هوای بیشتری از میان رادیاتورها عبور کند. برای رادیاتورهای بزرگتر باید قسمت جلوی اتومبیل مجددا طراحی شود و بهبود شرایط آیرودینامیک مستلزم طراحی جدید برای بخش‌های عقب خودرو است. برای حفظ تعادل باید طراح سقف تغییر کند و ...».

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

نتیجه اینکه سوپراسپرت جدید 2.58 میلیون دلاری بوگاتی با موتور 8 لیتری 16سیلندر با آرایش W و چهار توربویی که نیرویی معادل 1200 اسب‌بخار را به چهار چرخ آن وارد می‌کند تا گشتاور نیروی معادل 1500نیوتن‌متر فراهم شود، در میان محصولات بوگاتی نیز یک پدیده است.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

در این اتومبیل از گیربکس 7 دنده اتوماتیک و سیستم کلاج دوگانه برای انتقال این نیروی عظیم به تمامی چرخ‌ها استفاده خواهد شد.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

از سال 2005 تاکنون 260 کوپه بوگاتی از 300 نمونه تولیدشده به فروش رفته است و اغلب خریداران ویرون سوپراسپرت را نیز دارندگان اتومبیل‌های پیشین بوگاتی تشکیل می‌دهند. آنها انتظار دارند با این سوپراسپرت جدید، رانندگی مهیج و پویایی را تجربه کنند.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

تمام بدنه این ویرون سریع‌السیر از فیبر کربن و در سه ترکیب رنگی متفاوت مطابق سلیقه خریداران تولید شده است.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

موتور پشت سر راننده قرار گرفته و برای عبور بهتر جریان هوا کانال‌های عبور هوا در دو طرف آن روی سقف تعبیه شده‌اند.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

در قسمت‌های داخلی شاهد تغییرات چندانی نخواهیم بود. حتی فضای داخلی این نمونه نسبت به گرنداسپرت جذابیت بصری کمتری دارد اما نکته جالب اینجاست که برای ساخت تمامی بخش‌های فلزی آن از آلومینیوم رنگ‌شده استفاده شده و چون هر مجموعه از ورق آلومینیوم رنگ‌پذیری متفاوتی دارد، یک مجموعه اختصاصی برای تولید تمامی نمونه‌های پیش‌بینی شده، خریداری شده است.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

این اتومبیل مردادماه امسال با سرعت 431 کیلومتربرساعت رکورد پیشین جهان را که متعلق به همین شرکت بود، شکست اما برای حفظ تایرها در نمونه‌های تولید شده این سرعت به کمک کنترل الکتریکی به حداکثر 415 کیلومتربرساعت محدود شده و سرعت‌های بالاتر تنها در پیست و تحت نظارت فنی امکان‌پذیر است. این سوپراسپرت بی‌نظیر هفته گذشته اولین تست جاده‌ای را در جاده‌های اسپانیا با موفقیت به پایان رسانده است.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

چرخ‌ها از نو طراحی شده‌اند و هر کدام حدود سه کیلوگرم از نمونه‌های پیشین سبک‌تر هستند. تایرها دست‌ساز و متعلق به شرکت میشلن هستند. پهنای این تایرهای 50 سانتی‌متری در جلو 265 میلی‌متر و در عقب اتومبیل 365 میلی‌متر است. یک مجموعه از این تایرها حدود 42میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ترمزها از جنس سرامیک -کربن ساخته شدهاند و کاهش بیش از 55 کیلوگرم از وزن اتومبیل به عملکرد بهتر آنها کمک شایانی خواهد کرد. با این حال هنوز این اتومبیل بیش از 1860 کیلوگرم وزن دارد و تحمل صداهای داخل آن در شرایط عادی هم کار چندان ساده‌ای نیست.

بوگاتی ویرون سوپراسپرت

بالچه انتهایی در سرعت‌های بالا می‌تواند با تولید نیروی روبه‌پایین قابل‌توجه به پایداری اتومبیل کمک کند

سه شنبه 6 / 6 / 1390برچسب:, :: 1:55 ::  نويسنده : MOHAMMAD

همکاری مازراتی و فندی برای تولید یک گرندکابریو تازه، به خلق خودروی فوق‌العاده‌ای انجامیده که توسط پوششی سه لایه از رنگ و رگه‌های طلا پوشیده شده و در بخش‌های داخلی آن از چوب و چرم استفاده شده است.
 

محبوبه عمیدی: مازراتی گرندکابریو Fendi که توسط سیلویا ونتورینی فندی طراحی شده، حاصل همکاری دو گروه شناخته‌شده و قدیمی ایتالیایی است. این خودرو که می‌توان آنرا شاهکار طراحی و فناوری دانست، ماه آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

به گزارش آتو بلاگ، این خودرو که در دفتر مرکزی تاریخی مازراتی مراحل طراحی و اجرای آن انجام شده و به رنگ اختصاصی خاکستری تیره است، از سه لایه رنگ پوشیده شده و سطح آن به کمک ذرات طلا و رگه‌هایی طلایی تزئین شده است.

مازراتی گرندکابریو Fendi

برای ساخت بخش‌های داخلی خودرو مانند داشبورد آن از چوب استفاده شده و از روی درها تا بخش‌هایی از دنده و ترمزها گرفته تا دوخت روی بخش‌هایی از صندلی‌ها، همه جا می‌توان رنگ زرد شناخته‌شده فندی را مشاهده کرد.

مازراتی گرندکابریو Fendi

علامت تجاری این گروه نه‌تنها روی پوشش صندلی‌ها به چشم می‌خورد، بلکه در مرکز چرخ‌های 20 اینچی خودرو و قسمت جلوی این مازراتی نیز دیده می‌شود. برای پوشش بخش‌های داخلی از چرم استفاده شده و به تعداد محدودی لوازم مورد نیاز سفر در نظر گرفته شده است.

مازراتی گرندکابریو Fendi

برای این خودرو که بسیاری از بخش‌های آن دست‌ساز است، موتور V8 و 4.7 لیتری پیش‌بینی شده که قدرت را به کمک جعبه‌دنده اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال خواهد داد. مشخصات بیشتری از این خودرو اعلام نشده، اما کمتر از یک ماه دیگر می‌توانیم شاهد رونمایی از این مازراتی جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت باشیم.

دو شنبه 5 / 6 / 1390برچسب:, :: 1:2 ::  نويسنده : MOHAMMAD

خودروساز شلبی که زمانی دارنده عنوان سریع‌ترین خودروهای جهان بوده، به زودی تواتارا SSC را روانه بازار خواهد کرد. سرعت نهایی این خودرو که تنها 12 دستگاه از آن تولید خواهد شد، 450 کیلومتربرساعت خواهد بود

با ظهور SSC Tuatara ابرخودروی تازه شلبی که چند سالی است دارد روی آن کار می‌شود، شاهد رقابت سخت‌تری میان ابرخودروهای جهان خواهیم بود. شلبی که زمانی سریع‌ترین خودروی دنیا را ارائه کرده، دارد با تولید تواتارا SSC این عنوان را دوباره کسب می‌کند و رقبای قدرتمندی مانند بوگاتی ویرون با سرعت 431 کیلومتربرساعت را کنار خواهد زد.

اگر نگاهی به سریع‌ترین خودروهای جهان در سال‌های گذشته بیندازیم، می‌بینیم مک‌لارن F1 با سرعت 386.4 کیلومتربرساعت برای بیش از 7 سال دارنده عنوان سریع‌ترین خودروی جهان بود و سپس آنرا به کوئینزیگ CCR با سرعت 387.87 کیلومتربرساعت واگذار کرد. پس از آن بوگاتی با سرعت نهایی 408 کیلومتربرساعت برنده این رقابت شد که در طول زمان آنرا به شلبی Ultimate Aero TT واگذار کرد و در نهایت با تولید بوگاتی ویرون سوپراسپرت که سریع‌ترین اتومبیل تولیدشده در جهان است، این عنوان را مجددا به دست آورد.

به گزارش گیزمگ، تواتارا SSC سبک و از جنس آلومینیوم و فیبرکربن است که توسط جیسون کاستریوتا، طراح به‌نام آمریکایی طراحی شده و توسط یک موتور وسط دوتوربویی V8با ظرفیت هفت لیتر و توان خروجی 1350 اسب‌بخار شتاب خواهد گرفت. برای این خودرو جعبه‌دنده هفت‌سرعته پیش‌بینی شده است

تیم تولیدکننده این خودرو امیدوار است بتواند حداکثر سرعت تواتارا را تا 450 کیلومتربرساعت افزایش دهد. این در حالی است که به گفته کارشناسان بوگاتی در حال حاضر امکان بهبود سرعت خودروهایش را نخواهد داشت، البته سرعت فعلی خودروهای ساخت این شرکت هم برای جاده‌ها خیره‌کننده است و بوگاتی ویرون سوپراسپرت به راحتی می‌تواند تمامی خودروهای فرمول 1 جهان را پشت سر بگذارد.

در رقیب تازه بوگاتی، تقریبا تمامی قسمت‌ها از اتاق خودرو و شاسی آن گرفته تا چرخها از جنس فیبرکربن هستند و در کنار آن از آلومینیوم با قابلیت جذب انرژی تصادم استفاده شده است.

جالب‌توجه‌ترین ویژگی تواتارا به طراحی منحصربه‌فرد این خودرو برمی‌گردد. کاستریوتا که طراح بسیاری از نمونه‌های استثنایی است که می‌شناسیم، مؤلفه‌های طراحی تازه‌ای را به کار گرفته و خودرویی خلق‌کرده که شبیه به هیچ کدام از رقبای فعلی‌اش نیست و از فاصله دور هم قابل شناسایی است. این شیوه طراحی منحصربه‌فرد شاید بتواند در جذب 12 نفری که تنها دارندگان این ابرخودرو در جهان خواهند بود، مؤثر باشد.

 

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها
  • nobody
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شب آفتابی و آدرس exciting.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 39
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 593
بازدید کل : 10946
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

Alternative content